03 ژانویه

۹ ویژگی برتر پهپاد صنعتی DJI Matrice 300 RTK

ماتریس ۳۰۰ RTK محصول سازمانی کمپانی DJI می باشد که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است. دی جی ای از جمله کمپانی هایی می باشد که خط تولید آن به سوی کوادکوپترهای صنعتی سوق داده می شود. در صنعت کشاورزی سمپاش های هوایی نظیر پهپاد آگراس و در زمینه فیلم برداری و بررسی های سازمانی هم کوادکوپترهای ماتریس برای حمل دوربین های سنگین وزن بسیار موثر واقع شده اند. اکنون می خواهیم برترین ویژگی های این پرنده صنعتی را برای شما بیان کنیم، قابلیت هایی که می توان گفت پیشنهاداتی از نقشه برداران حرفه ای و سازمان های جهانی بوده اند و DJI برای راحتی کاربران از آنها به کار گرفته است.

۱- افزایش ایمنی و اصلاح عملکرد آن

طراحی پرنده اندکی تغیر کرده و یک مونتاژ کلی را در بازوهای آن مشاهده می کنید. پروانه ها به صورت معکوس بر روی روتورها نصب می شوند. بدنه آن از محور چرخش پروانه ها بالا می رود که این امر باعث چابکی، شتاب بیشتر و قدرت مانور بی سابقه آن حتی در هنگام وزش باد شدید و شرایط ناهموار می باشد. طراحی پروانه ها در ام ۳۰۰ آر تی کی به صورت معکوس صورت گرفته که بدنه اصلی هواپیما را از پروانه ها بالا می برد و شش سنسور اجتناب از موانع دید مناسبی برای تشخیص موانع از طرفین به وجود می آورد.

۲-  اجتناب از مونع دومین ویژگی برتر ام ۳۰۰

دومین ویژگی برتر دِ­رون ام ۳۰۰ RTK می تواند سنسورهای اجتناب از موانع آن باشد که تا به امروز می تواند ایمن ترین پهپاد شرکت DJI باشد. خلبانان با داشتن ۶ سنسور بصری دوگانه، سنسورهای تشخیص فاصله و حسگرهای TOF یک پرواز آرام را تجربه کنند. در هنگام شب هم با روشن کردن چراغ های بالا و پایین می توانید از این سنسورها استفاده کنید. یک رادار اضافی برای تقویت عملکرد سنسورهای اجتناب از موانع می تواند بر روی این دِ­رون نصب شود. با وجود این سنسورها به راحتی در نزدیکی اهداف خود که در حال حرکت هستند پرواز کنید و امنیت مناسبی داشته باشید. بنابراین می توانید با استفاده از پهپاد سازمانی ام ۳۰۰ داده هایی با بهترین کیفیت ضبط کنید.

۳- صعود و فرود سریع با ماتریس ۳۰۰RTK

طراحی مخصوصی که برای این پرنده در نظر گرفته اند به همراه موتورهای قدرتمند باعث شده تا با سرعت بی نظیری از زمین کنده و بر سطح تیکاف خود فرود بیاید. این پهپاد صنعتی دارای سرعت صعود ۵ متر بر ثانیه، سرعت فرود ۳ متر بر ثانیه در حالت افقی دارای سرعتی بیش از ۵۱ مایل بر ساعت که معادل ۸۲ کیلومتر بر ساعت می باشد. اکنون خلبانان می توانند سریعتر از هر زمانی به سوی اهداف خود حرکت کنند. پس از جمع آوری داده ها یا هنگام بازگشت به خانه به جای اینکه به طور عمودی از خانه خود پایین بیایید ، M300 RTK اکنون دارای فرود با شیب افقی به سرعت ۶m / s است. این امر نه تنها زمان انتظار شما را برای فرود کوادکوپتر به شدت کاهش می دهد ، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف باتری و افزایش بهره وری نیز می شود.

۴- باتری هایی با ظرفیت بالا و زمان پرواز ویژه

از آنجا که ماتریس ۳۰۰RTK یک هواپیمای سازمانی می باشد استفاده از باتری هایی با ظرفیت بالا توصیه می شود. ام ۳۰۰ از دو باتری TB60 استفاده می کند که در کنار هم M300 را قادر می سازند تا همراه دوربین H20 حدود ۵۰ دقیقه در هوا دوام بیاورد. شما همچنین می توانید ۴۵ دقیقه به صورت شناور با این باتری ها پرواز داشته باشید. کمپانی همچنین توصیه می کند که باتری ها را به صورت جداگانه استفاده کنید. این هواپیمای بدون سرنشین همچنین دارای یک هاب شارژ حرفه ای می باشد که همزمان ۸ باتری ماتریس ۳۰۰ آر تی کی را حدود ۶۰ دقیقه به حالت فول شارژ می رساند. طراحی هوشمندانه این باتری و سیستم خنک کننده آن این امکان را فراهم می کند تا در دمای بالا هم یک پرواز حرفه ای را ارائه دهید. همچنین در صورت خراب شدن یکی از باتری ها باتری دیگر انرژی لازم برای بازگشت پرنده به سوی محل پرواز را فراهم می کند.

۵- ویژگی های افزونگی

قابلیت اطمینان و ایمنی بالا در واقع زیرساخت هواپیمای M300RTK می باشد که کمپانی بر روی آن دقت زیادی داشته است. مشابه طراحی باتری دوتایی ، M300 RTK با یک سری افزونگی تقویت شده است تا در صورت آسیب و شرایط اضطراری از ایمنی پرنده اطمینان حاصل شود. M300 RTK با داشتن سنسورهای بیشتر از جمله شتاب سنج اضافی ، فشارسنج ، سیستم IMU ، RTK ، ایمن ترین و قابل اطمینان ترین پهپاد DJI است. این افزونگی ها و مکانیسم های ایمنی عبارتند از: سیستم کنترل پرواز، پیوندهای سیگنال کنترل، باتریهای هوشمند، پیوندهای انتقال، سیستم افزایشی سیستم اجتناب از موانع و سیستم پرواز در شرایطی که یکی از پروانه ها آسیب دیده باشد. شتاب سه محوره و سرعت زاویه ای در زمان واقعی به محاسبه سرعت ، موقعیت و زاویه دید هواپیما کمک می کند.

۶- نصب همزمان سه دوربین بر روی ماتریس ۳۰۰ آر تی کی

همزمان میتوانید سه دوربین یا هر نوع بار دیگر را بر روی دِ­رون

 ام ۳۰۰ نصب کنید. این کوادکوپتر با پشتیبانی سه گانه می توانید همزمان دو بار اضافه در پایین و یک بار اضافه را در بالا سوار کنید. برای انعطاف پذیری بیشتر ، یک درگاه SDK نیز موجود است تا در صورت نیاز توان پردازشی آن را ارتقاع دهید. M300 RTK با پشتیبانی از بارهایی با حداکثر وزن ۲٫۷ کیلوگرم و سازگاری با سری دوربین های H20 و H20T ، جدیدترین سنسورهای هیبریدی همه کاره DJI یک آسانسور سنگین چند منظوره است

۷- تکنولوژی انتقال OcuSync Enterprise

فناوری OcuSync که قبلا در سری پهپادهای مویک ، پرنده های صنعتی و حتی کوادکوپترهای فانتوم مشاهده می شد، اکنون شاهده نسخه پیشرفته آن در ام ۳۰۰ هستیم. DJI برای این هواپیمای بدون سرنشین خود از تکنولوژی OcuSync Enterprise به کار گرفته که قادر به انتقال فیلم ها با کیفیت ۱۰۸۰P و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه از فاصله ۱۰ کیلومتری با کنترل از راه دور می باشد. با وجود این تکنولوژی جدید اکنون خلبانان طولانی ترین و پاسخگوترین اتصال رادیویی به هواپیمای بدون سرنشین و بارهای آن را دارند. در حالی که کنترل هوشمند ام ۳۰۰ فقط می تواند دو فید ورودی را نمایش دهد اما کاربران می توانند به صورت یکپارچه بین نمایشگرها به اطلاعات مهم ماموریتی خود دسترسی داشته باشند.

۸- معرفی نمایش اولیه پرواز

پهپاد DJI Matrice 300 RTK اولین پلتفرمی است که از نسل بعدی HUD بهره می برد. با تقلید از استانداردهای هواپیماهای اصلی نمایش اولیه پرواز (PFD) در برنامه های همیار خلبان DJI ایجاد شده که رابط خلبانی به کاربران ارائه می دهد که بصری و کاربردی تر از گذشته می باشد. طراحی مجدد به خلبانان این امکان را می دهد تا آگاهی های موقعیتی پیشرفته را در نوک انگشتان خود داشته باشند و این امکان را برای اجرای مأموریت هایی با امنیت بالا به خلبانان حرفه ای می دهد.

۹- دو خلبان؛ حالت کنترل دوگانه پیشرفته

M300 RTK مجهز به پروتکل های کنترل دوگانه خلبانی است که ماموریت ها را با ایمنی و انعطاف پذیری بیشتری امکان پذیر می سازد. هنگام پرواز با یک خلبان ، هر دو شما برای دستیابی به اولویت کنترل پرواز ، دسترسی مساوی دارید ، انتقال آن توسط یک سری آیکون در برنامه کنترل هوشمند DJI ایجاد می شود. دو خلبان می توانند یکپارچه به کنترل پهپاد و دوربین های آن دسترسی پیدا کنند. با استفاده از این پروتکل های کنترل پرواز مجدد ، می توان خط دید را از یک خلبان به یک خلبان انتقال داد. هواپیما می تواند از کنار یک خلبان شروع به پرواز کند و در کنار خلبان دیگر فرود بیاید. برای آموزش پرواز ، یک معلم می تواند با خیال راحت به شاگرد خود آموزش پرواز دهد.